keskiviikko 21. toukokuuta 2014

eleven

Kiitos haasteesta !

1. Olen kotiutunut Tampereelle niin tehokkaasti, etten edes muista että tuttu kotimatka oli joskus uusi ja vieras katu vieraassa paikassa vieraiden ihmisten keskellä. Samaan aikaan mietin, voisinko joskus palata pohjoiseen.

2. Olen ihastunut. Hymyilen ja tuhahtelen itsekseni, kun mietin häntä. Tuntuu hyvältä ja typerältä yhtä aikaa.

3. Vielä pari kuukautta sitten olin varma, että haluan monta lasta mutta tällä hetkellä en voi kuvitella koskaan olevani äiti, tai ainakaan hyvä sellainen. Lasten itku ja kitinä busseissa, kaupoissa ja kirppareilla raivostuttaa enemmän kuin koskaan.


4. Mun lapsuuden unelmamies oli MacGyver.

5. Joskus pelkääjän paikalla istuessani yritän leikkiä ajavani autoa. Milloin pitää painaa kaasua, milloin jarrua, milloin sitä kolmatta, miten vaihdekeppiä siirretään... Ja joka kerta olen varmempi päätöksestäni jättää autokoulu osaavimpiin käsiin.


6. En uskaltanut ottaa ala-asteella kummioppilasta, koska pelkäsin että hän inhoaisi minua.

7. Rakastan teettää valokuvia, ja haluaisin että minulla on vanhana kymmeniä kansioita täynnä ihania muistoja elämän varrelta.


8. Luin lapsena ahkerasti unikirjaa ja tulkitsin sen avulla uniani. Nuorena koko juttu oli mielestäni huuhaata, nyt olen taas alkanut kiinnostumaan asiasta. Olisi aika hienoa jos unista saisi vinkkejä niihin asioihin, joita ei ole vielä tietoisella tasolla ymmärtänyt.

9. Mun lempihetki elämässä on se kun herää ja toinen vielä nukkuu. Voi hetken tuijotella ja kuunnella, käpertyä takaisin viereen, pohtia hetken kuinka onnekas onkaan ja jatkaa unia. Kaipaan sitä tunnetta ihan kamalasti.


10. Tajusin vasta vähän aikaa sitten, ettei appelsiineja tarvitse kuoria. Olen aina harmitellut, että tykkään appelsiineista mutta kuoriminen on niin ikävää, että mieluummin olen kokonaan ilman... Sitten tajusin, että uudehkon keksinnön, veitsen, ansiosta voin lohkota appelsiinin ja syödä suoraan lohkoista. Nerokasta!

11. Koska oon tehny tän haasteen tuhat ja taas tuhat kertaa, en keksiny tähän viimeiseen mitään. Olin jo niin epätoivoinen, että etsin confession bearilta apua. :-D En löytänyt mitään tunnustettavaa!

6 kommenttia:

  1. Ihana tuo ekan kuvan juttu sulla päässä!!! Hiuskoru?? Ja kisukuva<3 Ja siis hauska postaus ihan tekstinäkin:D Hhaahha tulipa tyhmä olo ku hoksasin nyt tätä lukiessa kans tuon appelsiinijutun.. Miten sitä ei oo muka voinu tajuta vaikka koulussaki ne aina tarjoiltiin sellasina palasina?!?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kaulakoru :-D mut helisee liikaa kaulassa! En tosiaan tiiä, harvinaisen hölmö olo ku sen sisäistin... ja söin samantien pussillisen!

      Poista
  2. Mulla on ollut ihan sama homma appelsiinien kanssa! Ne jäi pitkän aikaa syömättä just sen kuorimisen takia, kunnes tuli tällainen pieni ahaa-elämys ja elämä mullistui... :D

    VastaaPoista
  3. Älä huoli, omien lasten kitinä ei ole niin ärsyttävää kuin toisten (ainakaan ihan aina). ;) Eli kyllä sustakin varmasti hyvä äiti tulisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla! Eeiköhän mustaki tulis, mut ei vielä :-)

      Poista